fbpx

5 harjoitusta hermoston rauhoittamiseksi

Hermoston vireystilalla on suuri vaikutus kaikkeen kehossamme ja mielessämme. 

Joskus hermostossa jää ikään kuin ”kaasu päälle”, jolloin hermosto on ylivireystilassa. Hermoston vireystila vaihtelee luonnollisesti vuorokauden aikana ja nämä vireystilan muutokset kertovat hermoston tekemästä tilannearviosta: olemmeko turvassa vai uhattuina.

Kun koemme olevamme uhattuina eli koemme esimerkiksi stressiä, voimakkaita tunteita tai uupumusta, tällöin vireystila voi nousta hallitsemattoman ylivireyden puolelle. Tällöin hermoston kaasu voi jäädä ikään kuin päälle.

ja voit rauhoittaa mielen sekä kehon itselle stressaavissa tai kuormittavissa tilanteissa. Harjoitukset auttavat vireystilan säätelyssä ja auttavat optimoimaan vireystilaan.

Harjoitukset on helppo toteuttaa tilanteesta riippumatta. Hermostoa rauhoittavien harjoitusten tekeminen tuntuu kehossa helpottavalta. Hermoston ylivireyden rauhoittamiseen auttavia harjoituksia on hyvä tehdä säännöllisesti. 

Keho ja mieli voivat todella rauhoittua.

Harjoituspaketti sisältää:

1

Haluan auttaa sinua…

Minä olen täällä sinua varten. 

Annu Shemeikka